söndag 28 juni 2009

Loppisbesök


Hej!

Idag bar det av mot Hjo och loppis hos "Vita Ranunkler". Tyvärr så blev en i resesällskapet sjuk men jag hoppas att hon kan följa med en annan gång ..för detta var nog inte sista.

När vi kom fram i god tid (trodde vi) så var det redan folk där. Vi trodde loppisen började 13,00 men det var 10,00. Men jag fyndade iallafall...en jättefin byrå!!

Visst är den fin! Tack så hemsk mycket Marie...

Vi fick även kika in i deras hus. SÅ FINT! Vilken trädgård, den var också superfin.

Det var dessutom kul att få besöka HJO för första gången. Verkligen en mysig sommarstad. Kan hända att vi åker dit under semstern. Jag jobbar på ett hotell som ingår i "Svenska Möten". Det innebär att vi kan bo billigt på hotell i hela Sverige. Så ett hotell finns i HJO och det besöker vi troligtvis.

Annars har det varit en lugn dag. Jag och H har haft en hel em för oss själva så vi har fikat, badat och lekt. Storebror och pappa har hjälp bonden (grannen) att köra hö hela dagen. Så V var lycklig när han kom hem. Traktorer är hans största intresse och bonden "K" är hans stora idol. Så det var två trötta och smutsiga killar som kom hem.

Ha en bra dag! KRAM

11 kommentarer:

Grodmamman sa...

Den såg ju ut som om den var gjord för att stå där! Så fint det blev!:)
Här hade vi en ganska händelserik dag, har skrivit om det.
Blev inte dåligt besviken när jag upptäckte att jag läst fel och dessutom såg bilderna från Maries loppis. Snacka om att vi missade mycket fint! Men jag tyckte att vi hade en mysig dag i alla fall!
Kram

chokladblomma sa...

Vad fin!!! Passar perfekt där ju!!

Ja, inte så lite trist att det blev som det blev... Men jag mår bättre nu.

Förstår att sonen är lycklig efter en hel traktoreftermiddag!!

Har du semester nu?

Ha det så bra!
Kram

Marie sa...

Hejsan!

Vad roligt att ni kom till våran lilla loppis idag, var så kul att träffa er!
Vad fin byrån blev hos dig, passade ju in jättefint! Nu när jag har blivit av med den ska jag bara få J att gå med på mina nya planer för sovrummet, hihi. Han ska få bygga ett inbyggt linneskåp i väggen av ett gammalt fönster.

Säg till om det blir Hjo någon mer gång under semestern, då får ni komma förbi på lite fika!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Ett hus i vitt sa...

Tack snälla för din fina kommentar hos mig :-). Åhh lyckliga du som har varit hos Marie och vilken jättefin byrå du fyndade! Ha en fin kväll. Kram, Anette

Lilla huset på prärien sa...

Åh så roligt att få åka till den härliga loppisen!! Hade gärna varit där minsann :) Ska göra ett litet stopp hos henne och hälsa på när vi tar vägen upp mot Dalarna om ett par veckor :)

Du får ha det HÄRLIGT på din Skåne-resa!! Vart åker ni?

Lilla huset på prärien sa...

Ahhh - då kanske vi ses i vimlet! Jag ska också se Thåström och Anna Ternheim :) Ha en riktigt härlig semester!

Kram Jenny

Marie sa...

Hejsan!

Nu ska jag äntligen svara på vad vi har använt för golvfärg i vardagsrummet!
Färgen heter Hagmans golvfärg och är vattenbaserad. De i färgaffären har blandat den som Alcros färgnyans SNÖ.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

mysiga heestrand sa...

Vilken fin byrå du köpte på loppisen. Den passade perfekt in i rummet.
Kram Marita i Heestrand

Anonym sa...

Oj så fint det verkar vara på bilderna. Tänk om man hade det så ;-)

Mysig blogg.
Krams!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejsvejs...mer lidköpingsbor..kuligt!!!
Fin blogg du har..o jättevackert hem!! Kul att kika in:)

Trevlig Helg!!
~~♥Kram Millan♥~~

Unknown sa...

If you're trying to lose weight then you certainly need to try this totally brand new personalized keto meal plan.

To create this keto diet, certified nutritionists, personal trainers, and cooks united to develop keto meal plans that are effective, suitable, cost-efficient, and enjoyable.

From their launch in 2019, hundreds of clients have already completely transformed their figure and well-being with the benefits a proper keto meal plan can provide.

Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover 8 scientifically-proven ones offered by the keto meal plan.