onsdag 6 maj 2009

Utbyggnad!



Jag tänkte visa bilder på varför vi behöver bygga ut. När vi tog över huset så tvättade M mormor i köket. Vi köpte ny tvättmaskin och torktumlare och ställde det i vårt kombinerade tvättstuga/groventré/hall/pannrum. Denna yta är ungefär 5 kvadratmeter. Så ni kan ju täka er hur det ser ut. Nu när vi bygger ut så blir det ca 20 kvadratmeter och det ska bli så skönt. Där ska bli garderober (platsbyggda i pärlspont), porslinsho, groventré mm. Visar lite bilder idag från hur det såg ut i går när vi startade.
Här är den nuvarande tvättstugan.

Visst är det hemskt!!


Här ser ni när grabbarna jobbar. Ett stort tack till J med familj för hjälpen. Säg till när ni ska ha hjälp av oss. Tjänster och gentjänster...alltid bra.

Nu är vi igång. Längtar tills allt är klart och jag kan inreda.

Nu ska jag gå och lägga mig är hemma från jobbet idag. Var så förkyld igår och hade en hemsk huvudvärk. Idag känns det lite bättre.
Kram Jenny

11 kommentarer:

chokladblomma sa...

Er tvättstuga/städskåp/garderob ser nästan ut som här!!! Så jag förstår verkligen ert behov! Så småningom ska vi ju också bygga ut... När nu detta blir. Tills dess så står vi här och svär över alla grejer ute i groventrén/ tvättstugan!
Vad skönt för dig att det äntligen är igång!! Jag blir nästan lite avis..;)
Jag vet att du inte kan äta äpplen.. vad är det mer du inte tål? Fruktsallad är ju såååå gott, stackars dig.
Nu ska jag strax hoppa in i duschen, ska iväg på studentmiddag på jobbet! Ska bli kul att se spexet!
Ha det gott och krya på dig!!
Kram

Grodmamman sa...

Kul att du kommit igång med bloggen igen!:)
Skönt att ni har kommit igång med bygget nu och att sambon fick lite hjälp!:) Det behövde han efter söndagens äventyr!:)
Kram

Bygatan sa...

Det låter härligt med en utbyggnad och en stor tvättstuga. Tänk vilken fröjd att få vara i tvättstugan sen;-)

Ha en trevlig helg!

Kram Lena

In my house sa...

önskar dig en mysig helg :)

Kraaam josse

Grodmamman sa...

Jag har tidningen du ville ha!
Hörde att du varit i stan igår! Hittade du något?
Kram

Grodmamman sa...

Här ska dottern på kalas imorgon och sedan ska hon sova över hos bästisen A. Gissa om jag köpt present än?!? Naturligtvis inte!
Annars blir det lugnt här i helgen, kanske att vi tar en tur ut till er och lämnar av lite sten som inte behövs.
När får vi se utbygget på bloggen?;)
Kram

In my house sa...

Hej,,, å tack för din kommentar =)
Utbyggnad,,, oj vilket jobb.... men skönt sen när allt är klart... Blir super då...

Krya på dig tjejen... Kram josse

chokladblomma sa...

Hur har ni det där ute? Hörde att ni hade en trevlig lördagskväll i alla fall!
Förresten! Vilken jättepion ni har framför huset! Det var nog den största jag sett! Måste vara superfin när den blommar.
Ha det så bra!
Kram

In my house sa...

Hej hej,,, kläderna kommer från Åhlens!!!! spring å köp *fniss*

Ha de så gottit kraaaam josse

chokladblomma sa...

Hallå där! Hur har ni det i regnet?
Här öser det ner! Jippie!! Faktiskt! Jag tycker nämligen om när gräsmattan är grön och mjuk istället för brun-beige och sticksig... Så är det när man bor på berg.
Ha en bra helg! Och hälsa hem!
KRAM

Grodmamman sa...

Nu vill vi se fler bilder från ert utbygge!:) Och du har ju så mycket fint att visa inifrån också!
Hur går det med söndag?
Kram