tisdag 5 maj 2009

VÅR...



...äntligen är det vår. Men det är inte alltid kul med tanke på all pollen. Idag är jag ledig och hade sett fram emot en skön dag med barnen istället har jag blivit förkyld. Eller om det är allergin som fortfarande håller i sig. Börjar tröttna på detta.


Idag har vi hjälp av en kompis som hjälper min sambo att borra hål till plintar. Vi ska nämligen bygga ut vår tvättstuga. SUPER SKÖNT!! Som tur är så har man hjälpsamma vänner och släktingar bla vår egna "polack" som vår son V kallade honom, (Grodmammans sambo). I helgen hade sambon hyrt ett "handborr" , när han hade borrat 1 hål på ca 1/2 dag så insåg jag att detta inte skulle gå. Med tanke på hans korta stubin dessutom så bådade det inte gott.
Men han håll med om detta och har idag hyrt en motordriven borr. Det går mycket bättre.


Har en massa bilder att visa, en hel del har ju hänt sen sist jag bloggade. Än så länge så får det duga med två gamla foto. Det första är en bild på en hylla som vi satt upp över vår soffa.
Den andra bilden är två gamla ramar som jag målade víta och sen så satte jag in ett ark från panduro hobby.

I helgen har jag haft som projekt att göra iordning barnens lekstuga. Jag har målat golv och väggar vita. Sen så sydde en bekant en gardin. Jag har ju inte fått den talangen, kan inte ens trä maskinen. Idag skulle jag inreda stugan men golvfärgen hade inte torkat ordentligt. Visar bilder senare på hur det blev.

Ha en bra kväll. Nu kommer hela gänget in och ska äta pizza.

Jenny

2 kommentarer:

chokladblomma sa...

Vad kuuuuul att höra av dig igen!
Den där polacken har jag också hört talas om... hi, hi! Fast nu har han väl fullt upp hemma kan jag tänka mig...
Fint det var på hyllan. Jag är lite kluven till vilket språk jag vill använda här hemma på text och så där , därför har det inte blivit så mkt. Men just "home" är kanske ngt jag kan tänka mig.
Skönt att sambon din hyrde bättre maskin! Herregud, tid kan man använda mkt bättre!

Ha det nu så gott och krya på dig!
Kram

louice sa...

Hej jenny, underbara kort du har på bloggen : )... Jepp bella ska få ett litet syskon, okt är det beräknat men vi ska på ultraljud nästa v. :) ska bli riktigt spännande..