torsdag 18 september 2008

Jag önskar mig...



...en massa saker just nu. När hösten kommer så vill jag bara fixa och dona!! Jag vill få ordning på vårt hus. Men det kommer dröja några år till är jag rädd.


Jag har försnillat bort min batteriladdare till kameran så jag kan tyvärr inte visa några bilder idag. Men jag tänkte visa vad som står på min önskelista i höst!


Bla denna byrå från Indiska.


Detta brickbord älskar jag. Men det är lite för dyrt för min plånbok.

Detta är ju såklart bara en liten del av min "drömlista".

Men nu så vaknade lilla Hilda och är hungrig så det är dax att laga mat! Ha en underbar dag ! Kram Jenny

23 kommentarer:

Grodmamman sa...

Det skåpet har jag också kollat på! Tycker också att det är jätte fint. Hur går det med köket i lilla huset?
Ni glömde lite saker här i söndags, H:s klänning och picknick-set.
Kram

chokladblomma sa...

Markarbete tror jag att det är!
Laddar just nu för att åka och jobba, en lördag! Vi har Öppet Hus i dag. Eleverna är jättelyckliga över att behöva gå i skolan en lördag! (inte...)
Vi får hoppas på mkt folk så går ju tiden ialla fall snabbt!
Ha en skön lördag!
Kram A

Living by Milla sa...

Brickbordet är vackert men liiite för kostsamt i min smak.
Jag fyndade ett brickbord i Gtb i våras för endast 399:-.

Ha en skön söndag!
kram Camilla

Grodmamman sa...

Bloggen du letar efter är nog "Jordgubbar med mjölk". Gå in på hennes blogg och under etiketter hittar du en som heter "på besök". Du får scrolla igenom en del inlägg innan du hittar det jag tror att du letar efter.
Kram

Grodmamman sa...

Grattis på namnsdagen!
Kram

chokladblomma sa...

Hej du!
Du har fått en utmärkelse av mig!
Motiveringen får du på min blogg!
Hoppas att allt är väl med er!
Vi syns i morgon!
Kram

Mrs M sa...

Skåpet är superfint och brickbordet likaså (är det nordal?). Jag vet att tex Netto har haft brickbord för typ 200 kronor, kanske vore värt att spana in, eller tradera!
Jag brukar måla möblerna med Flüggers råvita färg, föredrar oljebaserad (tyvärr, eftersom det är kladdigare och mindre miljövänligt) när jag har råd. Annars brukar jag bryta andra billigare färger i samma nyans, s0500-N
Ha en skön vecka!
Kram/ Mimmi

IKT i min vardag sa...

Hej!
Lycka till i tävlingen!

Kram Linda

A home far away sa...

Ahhh det brickbordet är sååå fint,jag är själv på jakt efter nåt liknande!


Ha en fin dag!

//Gunilla i Singapore

In my house sa...

Hej hej... Hmmm, vet ej om du ser detta,,, tror att jag har kommit till något gammalt inlägg!!! Men du undrade över HOME bokstäverna,,, dom är köpta hos Mslin i Rosengården,,, jag har henne länkad i min blogg,,, i butiken!!!!

Hoppas att allt ä bra,,, kramar j

♥ Fyra årstider sa...

Lycka till i alla min alla mina tävlingar..
Kram Lotta

Dicksonska våningen sa...

De där sakerna ska jag också sätta upp på min lista :) Brickbordet är fantastiskt fint! Var kommer det ifrån, tro?
Hoppas att du hittar laddaren till kameran. Man är ju lite handikappad i den här bloggvärlden utan den :)
Kram Annika

chokladblomma sa...

Ahhh! Du finns där ute!;)
Kul!
Hjärtan ja, har jag sytt... men de ligger i stryk-kön just nu... och sedan ska de fyllas = lätt! Men sedan så ska de ju sys igen.. blää! Tråkigt!
Vad grejar han med nu?
Förresten, pysseldags den 7 december kl 15.00 om du vill!!
Och sedan så funderade jag på att bjuda ut Anna med familj hit ut på julgodistillverkning. Och då funderade jag på om ni har lust och följa med? Tänk lite på det!
Ha det bra, nu börjar snart Leilas Jul!!! Jag är redo!
Kram

chokladblomma sa...

Va! Fotboll! När man kan titta på Leilas goda kakor!
Det är då det är väldigt bra att ha två tv-apparater... Annars hade jag fått se mkt fotboll och hockey... uurrkk!
Ha en bra dag!
Kram

In my house sa...

Hej hej tjejen.... Jaa, vet inte om jag kommer fel till dig! det står den 18 sep... Så du ser kanske ej detta!!!!

- Du frågade om min lampa.. den är köpt i Landtlif i Röaby!!! tror att dom har någon hemsida eller liten webb butik,,, fast de va 1år sen.....
- Visst är det kul att pimpa stick-askar =)

Ha de gottit (om du nu ser detta)

Kram josse

Lina sa...

Hej!
Va kul att du kikade in! Allt bra med dig? Har inte kikat in till dig på ett tag nu!

Hoppas vi hörs snart igen!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

chokladblomma sa...

Grattis till den nya ridgruppen!!!
Håller med dig, vi kan lika gärna sticka från "tråkgruppen"...;-)
Jaaaa, visst är enris fint! Och så bra det är då, med en stoooor hage full med enebuskar, alldeles inpå knuten! Jag har tur jag!
Stackars dig förresten som fick rida på U2... Jag lider med dig...
Ha det gott, vännen!
Kram

chokladblomma sa...

Heeej, vännen!!!
Har saknat dig! Det går fin-fint i den nya gruppen. Själv då??
Srüppi har jag aldrig ridit. I min grupp så rider de tydligen samma hästar nästan jämt, men det gör inte så mycket eftersom jag nu har ridit Corradino. Jag gillar honom! Sitter faktiskt här lite småsvettig efter att precis ha kommit hem.
Om du har frågor som du funderar på så får du jättegärna höra av dig, det vet du! Finns ju inga korkade frågor, bara korkade svar...!
Hoppas att ni mår bra där ute, inga sjuka barn nu va'? (håller tummarna)
Ha det gott! Och hälsa sambon!
KRAAAAM

Maria sa...

Åh, brickbordet är underbart!!!
Du undrade om pottskåpet, 300.- hade jag tänkt mig!
Trevlig helg

Lilla huset på prärien sa...

Hej Jenny!

Nja, någon butik i Kivik kan jag inte riktigt minnas att jag har skrivit om... men jag kan rekommendera A mouse in a house, Idémakeriet, Antikt i Tommarp om du gillar antikt. Fika kan man göra på Olof Victors som är underbart! Det beror lite på vad du är ute efter för butiker. Är det även loppisar osv så hittar du ju massor längs vägarna under sommarmånaderna :)

LYCKA TILL!! Låter riktigt härligt med en sådan utflykt tycker jag!

Kram Jenny

marita blücher sa...

Hej Jenny,
Tack för din rara kommentar på min blogg - ja det skall verkligen bli kul med en kvalitativ utställning - du är varmt välkommen. Den vita urnan kommer jag att få in under mars månad, den är i gjutjärn och kommer att kosta ca: 235:-.
Ha det så bra.
Kam/Marita

marita blücher sa...

Hej igen Jenny,
Du är välkommen även helgen efter påsk, mina öppettider hittar du på hemsidan. Tusen tack för all införsäljning av min butik - marknadsföring kan man aldrig få för mycket av.
Ha det så bra.
Kram/Marita

chokladblomma sa...

Vad blir det för färg på stugan då?!?
Kul att höra av dig, vännen! Är du inte ens liiiite sugen på att börja blogga lite mer igen? Snälla...!
Hi, hi! Ha en skön söndag!
KRAM