onsdag 9 april 2008

Planteringar!

Blommor!!!

När det börjar bli vår då längtar jag massor efter blommor jag frossar i lökar som jag sätter inne. Jag blir så lycklig av blommor. Tänk bara vad en bunte tulpaner lyser upp här hemma. Speciellt efter dennna LÅNGA höst som det har varit. Min favorit i år var vita pärlhyasinter..så fina!

Nu har jag även planterat i min krukor därute. Så här kommer lite bilder på dom.

Här är det peénser med björkris runt.

Dessa ranunkler köpte jag på torget i Lidöping för 20;- st. Super billigt och dessutom jättefina!





I går var jag och ca 15 gamla kollegor på Travet i Axvall. Det var faktisk kul. Jag har aldrig varit så intresserad av trav. Men vi satt i VIp rummet och åt mat och spelade. Sen fick jag även vara prisutdelare i ett V5 lopp. Det var supermysigt att träffa alla gamla kollegor. Dom har jobbat på kurorten men sagt upp sig allihopa:(
På förmiddagen var jag och klippte och slinga mig så den var nästan en barnfri dag.

Ha en bra onsdagskväll. Själv ska jag stryka och titta på Men in trees! Två flugor i en smäll...

Jenny

17 kommentarer:

Grodmamman sa...

Så du har varit på trav! Vann du något? Härligt med klippning, du hade ju längtat. Hoppas att barnvakten skötte sig.:)

Sara sa...

Härlig dag låter det som. Innan vi fick barn hade min man och jag 5 travhästar som vi tränade och tävlade, fattar inte att vi orkade, men trav är kul! Fina planteringar.
Kram Sara

Lilla Uthuset sa...

vad roligt att du hittat till min blogg.Vad mycket fint du har.Änglapållarna är jättefina. Köket superfint.

ha det bra.

kram åsa

Mrs M sa...

Hej! Vilken fin blogg du har och vilka rum *avis*. Pojkrummet ser ut att bli helt umderbart! Jag letar efter ranunklar, jag köte förra året men en köldknäpp och en hungrig ettåring, tog död på dem :D! Klart att du får länka till mig, det är en ära ;)
Kram/ Mimmi

Malin - I min trädgård sa...

Jamen vad fint det blev! Köpte också jättefina vita Ranunkler. Dagen efter så hade ngt djur ätit upp båda blommorna!! Lite besviken man blev...

Ha det bra!

In my house sa...

Hej tjejen!!!
Vad ljuvligt de ä när man kan börja plantera,,, och vara ute över huvudtaget!!!
Gud va du gjorde mig glad,,,att du gillade sidan,,till och med ville länka!!! Jättekul,,de e ju inspiration som man vill kunna ge och även få!!!! =) Tack tack,,snällt!
Ska kolla igenom hela din blogg någon dag,,,är bara inne en snabbis,,!!! Tack & kram josse

(passar min nyopererade voffsing)

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Fina blomsterarrangemang. Jag har gjort likanande här hemma. Det skänker en glädje. Nu ska man bara komma ihåg å vattna :)

Gårdsromantik sa...

Länge seda man var på trav.
Hoppas det gick bra!

Hälsningar Maud

Jes/Vita villa vila sa...

Å så härligt & vårigt med fina blommor!

Tack för dina rara ord hos mig :)

Gällande golver så gjorde vi så att vi vitlaserade golvet 2-3 ggr och sedan strök en gång med lack, det blev nöjda med! Lycka till!

Kram kram Jes

In my house sa...

Ojoj,,, vilket fint hus ni har,,,väggen bakom sängen va ju super tjusig... Tänk om man hade haft några timmer väggar =(
Köket stort & toppen.... hmm,,blir lite avis här och nu på kvällskvisten!!!
Ha de bra kram josse

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka härliga vårplanteringar du har gjort!

Tack för kommentaren hos mig! Den gjorde ju att jag hittade hit!
Ha en bra dag! Kram!

Jes/Vita villa vila sa...

Härliga blommor & vad kul med trav!

Jes

Grodmamman sa...

Har skickat dig en utmaning! Gör allt för att sparka igång denna blogg igen!:))
Kram

Living by Milla sa...

Tack för ditt besök inne hos mig !
Om du åker till Gbg MÅSTE du bara besöka Atmosphere, tror inte att du blir besviken ! :)

Ha det gott!
Camilla

A home far away sa...

Vilka fina vårbilder du visar, vita ranunkler är såå fint!

Ha en bra dag
Kram från Singapore

Vit Spets sa...

Frisören! ja du, det skulle jag oxå behöva gå till!
Tack för besöket, kul att du kikade in...ville oxå meddela dig att jag inte finns i ICA Kuriren utan i en dagstidning som heter Kuriren, reportaget var den 6/5
Länka på du bara - blir så glad - hoppas det är OK att jag gör detsamma?
Kramis
//Siv

Anonym sa...

Hej och vilken fin blogg du har! Ett underbart hus ni har hittat! Självklart får du länka till mig, jag blir bara glad! Kram kram!