måndag 19 maj 2008

Trädgård

Äntligen ska jag visa lite bilder från min trädgård! Tyvärr så har vissa bilder blivit lite ljusa..jag och min kamera är inte så bra kompisar ibland. Men ni ser ju ändå hur trädgården ser ut.

Här är en bild på mina syrener "Moskvas pärla" än är dom inte planterade men dom blir vita/rosa och doftar underbart. Dessutom var dom svåra att få tag på.






Här är en närbild på min nya rabatt. Det som syns är månadssmultron.

Ännu en närbild. Här är det vit höstflox. Den andra blomman vet jag inte vad den heter. Men det blir vita blommor som liknar axveronika lite.

Denna bilden är tagen från vår framfartsväg. Som ni ser återstår en heldel jobb även med utsidan. Visst är vår hängbjörk fin.

Här är hela rabatten med. Det finns en New Dawn ros mot armeringsjärnet. Luktärt mot stegen. Längst bak är det höstflox. Imitten finns näva och lavendel och mot rosen kommer brudslöja. Längst fram är det smultron. Till höger längst bak är det vit axveronika och en vit stockros. sen växer set sen tidigare även en rabarb. Jag har säkert missat någon. Det finns alltså en hel del. Ska bli kul att se rabatten när den har växt till sig. Sen har jag flätat ett pil "staket". Det syns att jag är nybörjare.


Min son uppsakattar stegen.

Ännu en bild på vår framsida.

En bild på vår baksida. Där återstår en hel del jobb.


Nu vill inte lilla H leka längre själv. Så nu får jag sluta.

Ha en bra dag!

Kram Jenny

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad kul att se era nya rabatter! Får komma ut och se dem i verkligheten en annan dag.
Kram

Jes/Vita villa vila sa...

TACK för din gulliga kommentar inne hos mig :)

Vilken härlig blogg du har! Hit kommer jag gärna igen!

Jes

Karin Lindström sa...

Hej Jenny!
Och tack för din kommentar hos mig. Självklart får du länka, jag blir bara glad.
Jag kommer gärna tillbaka och tittar mer, din blogg ser jätte trevlig ut!

Soliga hälsningar
Karin

Kristin sa...

Hej hej!
Vad kul att du lämnade ett "avtryck" på min blogg, nu var jag ju tvungen att komma hit och titta! Det verkar vara en jättefin och mysig blogg du har, nu ska jag utforska den vidare!
Kram från Kristin

Sara sa...

Vilken stor och härlig tomt ni har och vackert läge!
Kram Sara

Marie sa...

Rabatten ser så fin ut, tänk vad vackert när allt blommar. Ni ser ut att ha en jättehärlig trädgård, vad stor den verkar vara!

Ha en bra torsdag!
Kram Marie

In my house sa...

Halloj,,, vilken stor och härlig tomt ni har,,, sån fin bild på era utemöbler i gräset,,, såg så somrigt och härligt ut....


(måste ju tillägga att lantliv tidningen är ju oxå min favvo) Men tove tidningen är ju ett bra och billigt alternativ!

Kram på dig! j

Vit Spets sa...

Ni verkar ha en jättestor trädgård ;) kul och vackert läge... du bjuder på mycket vackra blomster som jag tror kommer blir så ståtliga när de växer till sig...
Kramis
//Siv