måndag 23 juni 2008

Tänk om...

...någon vänlig själ kom hit och inredde mitt hus.

Visst tycker jag att det är kul att inreda. Men det händer inget här hemma. Vi bara renoverar. Med två barn så hinner jag inte shoppa heller. Det finns ingen tid och inte så mycket pengar när man är mammaledig.

Sen så har vår dotter Hilda varit sjuk i omgångar.Öroninflammation 2 ggr. Sen har vi åkt ambulans för hon fick feberkramper. Några dagar senare upptäckte dom att hon hade urinvägsinfektion. Så förra veckan var vi på barn mottagningen för ultraljud och röntgen. Hon fick lugnande och dom satte katater. Inte så roligt precis... Sen om någon vecka så är det återbesök på öron, näsa och hals för efterkontroll för hennes öroninflammationer. Så mycket energi har gått åt till detta. Men nu är hon bra!!! Det är så skönt.

Jag skulle gärna vara med Ernst program som ska gå i sommar. Jag tycker han inreder så mysigt.
Eller kanske en tidning som ska göra ett reportag! Så är det någon som känner sig manad så är ni varmt välkomna! Huset har ju alla förutsättningar. En vit bas och lantligt läge. Men inget händer...
Tänkte visa bilder på vad vi gör just nu.



Här är en bild på vår nybyggda kupa. Min pappa har målat fönsterna i helgen.



Här är en bild tagen från vår trappa in i vår sons blivande rum. Marcus har vit lutat golven och nu ska dom oljas!




Sen så har jag beställt ett fint halsband av "inredningsgalen". Det används flitigt! Köpte även ett till min svägerska som fyllde år. Det var en uppaskattad present!

Ha en bra dag! Kram jenny

3 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Tack för titten! Kikar tillbaka och besöker DIN mysiga blogg! Tänk att de finns så himla många kreativa bloggerskor där ute i Sverige! De här med att ha en blogg har öppnat en hlet ny värld för mig! ;- )

Jag kommer tillbaka och kikar igen, erat renoverings projekt låter jätte spännande! Förstår att de inte är lätt att få tiden att räcka till med både 2 barn och renovering. Vi renoverade vårt hus innan Lilla E kom till, tack o lov! Nu är de svårt att få tiden att räcka till att projekt som man vill dra i gång!

Halsbandet är JÄTTE fint! Blev sugen att beställa ett sånt nu! Kanske kan tipsa min blivande man att jag kan få ett sånt i morgongåva! ;- )

Må så gott & ha en bra vecka!

Living by Milla sa...

Tack för dina söta ord ! Länka på, blir bara glad! :)

Ser verkligen tokfint ut med vitsåpade golv.

Halsbandet är såå vackert, använder mitt ofta.

Ha en bra vecka!
kram Camilla

Grodmamman sa...

Kul med ett nytt inlägg! Nu hoppas jag att det inte dröjer så länge innan det kommer fler!:)
Skönt att ni har det lite lugnt igen, förstår vad du menar.
Kram