måndag 30 juni 2008

Rosa!

Rosa!!

Jag har aldrig varit så förtjust i rosa. Men man kan ju ändra sig. Just nu känns det så somrigt!

Jag har beställt en rosa och vit prickig vaxduk från Stoff och Stil. Superbra, med tanke på att vårt bord är så fult och att det innebar att jag fick tvätta dukar hela tiden. Det blir ju en del kladd med en tre åring och en 11 mån;)
Sen så beställde jag även likadant meter tyg och fick min mamma till att sy matchande band.
jag måste erkänna att jag är en kratta på att sy. Jag har symaskin men sist jag skulle sy så kunde jag inte ens trä den rätt. Så jag har insett mina begränsningar...
Nu är det dax att sy gardiner till min sons rum. Så idag ringde jag och blinkade till
"en grodmammas vardag"(som är min svägerska). Hon lovade att hjälpa mig. Tur att man har så snälla släktingar!




Här är vaxduken och mina underbara pioner!



Förra veckan var jag och handlade och kunde inte motstå dessa ursöta skor. Än är dom lite stora till Hilda. Men till våren så är dom nog lagom!


Jag är så dålig på att fynda på rea. Men dessa byxor hittade jag på http://www.mammashop.se/.
När jag väntade Hilda var jag så sugen på att köpa dessa men dom var lite för dyra. Men nu så hade jag tur och hittade dom till ett lite bättre pris! Dom är nu nya favvo mysbyxor!
Kan varmt rekommendera dom!


Var på IKEA för några veckor sen och handlade en del. Bla denna spegel som man kan skymta. Det är så lyxigt för vi har inte haft någon spegel sen vi flyttade in. Förutom den lilla på toa. Så nu kan man äntligen spegla sig igen. Lilla Hilda är superförtjust. Hon tycker att det är så spännande!!

Ha en bra dag!!

Många kramar Jenny



14 kommentarer:

Vit Spets sa...

Byxorna ser jättesköna ut...jag tycker det är fint på andra men på mig som är frodig, rödhårig & blek trots 2 veckor utomlands skulle se ut som en gris...
Kramis
//siv

Sara sa...

Rosa är min favoritfärg. Jättefin vaxduk och byxorna var coola.

Kram Sara

Living by Milla sa...

Oh, så mysiga byxor, de ser verkligen sköna ut ! Kan tänka mig att det blir favvobyxorna nr 1! Härlig fär också..jag älskar rosa! :)

kram på dig!
Camilla

Lilla huset på prärien sa...

Jättefina byxor! Rosa är så himla fint, det är min favoritfärg just nu efter vitt... som inte är en färg... men men. Kul att hitta till din blogg!

Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Lerberget ligger två mil norr om Helsingborg. Precis nere vid vattnet så här är fint... men inte lika fint som Österlen! :)

Vaxduk är himla praktiskt eller hur!? Svårt att hitta några fina bara - men det har du lyckats med!

Kram Jenny

Lina sa...

Hej!
Rosa är en favoritfärg även för mig. Men nu är de väl mest i Lilla E:s graderob som man hitter den och i hennes rum!

Vaxduken var ju så fräsch! Sommrig och söt! Jag köpte en i vintras för att rädda de som räddas kunde av vårt ekbord! Jag hittade en som var helt ok, vit botten med beiga ringar. Den matchar med plastmattan från Horredsmattan under bordet. Den går i brunt och beigt. Smutsen syns inte på den så lätt och den går att tvätta!

Jag är ingen fena på att sy heller, skönt att höra att de är fler som tar till hjälp! ;- ) Min snälla magma hjälper mig med gardiner och annat!

Brallorna så jätte goa´ut!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Vit Spets sa...

Hallå där!
Det heter väl kärt barn har många namn! kakorna är verkligen goda...
På återseende
//Siv

Anonym sa...

åååh vilka fina saker du visar, och vilka fina bilder :) gillar verkligen dina gardiner, funderar på samma stil men randiga till köket. jag har också haft svårt med rosa men har börjat gilla det mer och mer. pendlar mellan vitt och rosa och vitt och new england, hrrmm..

vad ska du skriva på ditt väggord då? stor kram sara

A home far away sa...

Har inte heller gillat rosa förrun tills helt nyligen, jag var på Sverige semester o handla Himla kuddar o plädar i rosa! Så olikt mig..haha!

Kram från Singapore

Anonym sa...

hejhej!! ja billigt är bra :) gillar när man med billiga medel kan göra mycket :)

tack för din snälla kommentar, jag blev jättenöjd med växthuset nu :)

stor kram sara

Lilla huset på prärien sa...

Jo tack, en sådan bärbar DVD till bilen är ett säkert inköp inför nästa resa. Nu flyttade vi fram den stora killen till framsätet så flyttade jag bak inför hemresan - det gjorde susen. Sååå mycket skönare att åka hem när de två stora inte kunde tetas (5 och 2 är de... så så särskilt "stora" är de nu inte... )

Tack för din fina kommentar hos mig! Självklart får du länka :)

Kram Jenny

Vit Spets sa...

Tusen tack för kommentaren det värmer...
Kramis
//Siv

Lina sa...

Hej!
Är hemma en snabbis, ska snart iväg igen...De är bara att packa och packa upp den här semestern för min del! ;- )

Du, de är bara att länka på!

Må så gott!
Kram, Lina

Mjuka sa...

Åh jag vill också ha ett par sobea byxor, de är så snygga och säkert toksköna
Ha en fin dag
kramar M