måndag 4 augusti 2008

Man måste ju hållas sitt ord...

Jag sa till min svägerska ,"en grodmammas vardag", att jag lovar att göra ett nytt inlägg när du hjälp mig att installera en räknare på min blogg. Så nu är det dax!

Dom var ute och hjälpte oss att brainstorma på ett kök. Brevid vårt hus så finns ett lite mindre hus som vi hyr ut. Nu är det dax att byta hyresgäster där så då passar vi på. Det är verkligen i behov av renovering!!
Men man fastnar lätt i en ide och har svårt att tänka om. Så vi fick lite expert hjälp och nu har vi till och med ritat upp köket på IKEA.
När min svägerska var här och hjälpte till med köket så passa vi på att även installera en räknare. Vad kul att se att det är en del som kikar in här.
Blir så glad för att kommentarer. Ska nu försöka bättra mig och göra lite fler inlägg.

Tänkte visa sonens rum idag. Det återstår fortfarande en hel del. Men ni kan ju få kika på början..





Visst är flaggorna från "vinklar och vrår" fina.



Det blev en byrå från IKEA.



Nu är jag på jakt efter lampor till taket. Så svårt när taket är så smalt!

Imorgon bär det av till Skåne. Det är min mammas bror som gifter sig på lördag. Egentligen skulle vi åka på fredag. Men jag tycker att det blir så stressig så jag och barnen åker imorgon. Sambon tar tåget istället på fredag.

När jag berätta för mina föräldrar så tyckte inte dom att jag skulle köra själv. Det är 42 mil och dessutom ensam med två barn. Så min snälla pappa tar tåget upp imorgon och åker sen med oss hem. Det blir en lång dag på resande fot för pappa!!

Blir nog ett besök i Ystad och ev ett besök i Malmö. Jag behöver en klänning till bröllopet. Kan hända att man besöker en del inredningsaffärer.

Ha en bra dag! Kram Jenny

21 kommentarer:

Grodmamman sa...

Kul med nytt inlägg! Ha det nu så bra i Skåne.
Kom ni på några andra förslag än de vi gjorde?
Kram

Lina sa...

Hej!
Hoppas att allt är bra med dig & att du haft en skön sommar! jag är tillbaka i verkligheten idag efter 4 härliga lediga veckor!

Ja, visst är de spännande att ha en räknare på sin blogg, då har man ju lite koll på hur många som kikar in!

Jag har varit dålig på att besöka bloggar under semestern, men nu blir de ordning på torpet igen!

Ha en bra vecka!

Kram, Lina

Sara sa...

Hejsan
Vilket mysigt rum sonen har. Flaggorna var ju så söta.
Kram Sara

Isabelles moster sa...

Tjena på dig du svägerska!!
Nu har jag med hittat hit!! Ha det så bra i Skåne, kör lugnt i stormen, om den håller i sig!!
Kram C

A home far away sa...

Vilket fint rum, härliga vimplar i taket alltid lika fint!

Ha en fin dag

//Gunilla in Singapore

Lilla huset på prärien sa...

Så vackert litet rum! Sött med de små vimplarna och allt!

MEN du! Vilken gullig pappa du har som ställer upp så. Det är ju helt fantastiskt. Det är ju inte helt enkelt i bilen alla gånger, med barn menar jag. Ganska skönt att få lite sällskap också skulle jag tro. Du får hälsa honom att jag tycker att han är en klippa!

Såg att du hade mig som favorit också! :) Uj, uj så glad och stolt jag blir!!

Kram Jenny

Living by Milla sa...

Vilket fint rum din son har, vimplarna är så söta.

Hoppas ni får en trevlig Skånetripp!

kram Camilla

In my house sa...

Hej tjejen, vad snäll du ä.... =) och glad blir jag.....

Såå mysigt med bröllop, hoppas att vädret blir lite bra då, fast några droppar regn på bruden ska ju ge tur och lycka!!! hmmmm! själv så ska vi på dop, och jag har fått äran att vara gudmor =)

- Vilket fint rum din kille har,,, måste va kul att få inreda barnrum, man kan få utlopp av alla sina barnsliga fantasier då juh, "el så ä de bara jag som har såna" hi....

Jaja,, svammel svammel ha de nu så bra på bröllopet!

Kramar j

Anonym sa...

hej goa du!! vad fint ni har det i sonens rum :) gillar också vimplar.. ska försöka få in det i inredningen här hemma också..

tack för dina fina ord om min blogg, sitter med ett stort leende farmför datorn :) blev sååå glad!

stor kram sara

Lina sa...

Hej igen!
Så SG finns i Malmö! De visste jag inte! Min STORA dröm är ju att de ska öppna i Göteborg!!! :- )

Trevlig helg!
Kram, Lina

Ljuva ro sa...

Vilket mysigt barnrum! Vimplarna är jättefina!

Isabelles moster sa...

Hej hej!
Ja det var mycket trevligt på kalaset. Vi kom hem nu vid 22.45 efter att ha skjutsat hem din sambo! Vad söta kattungarna är när de öppnat ögonen!!!!
Vad kul att du hittat en klänning, det är ju kul att ha något nytt när man ska på bröllop!!
Jag behöver också nåt nytt, vi ska ju på prinsens kalas i morrn o jag har inget att ha på mig.. Finns ju inte direkt en massa butiker här i stan... hm...
Får se om jag hittar nåt i morrn...
Ha det så kul på bröllopet, så hörs vi när ni kommer hem... Vi tänkte väl fira David på torsdag eventuellt, så ni vet.. Kram C

Jes/Vita villa vila sa...

Vilket gulligt rum - ser verkligen fint ut! Härlig blogg du har :) kikar in snart igen!

Ha det fint i Skåne!

Jes

Anonym sa...

hejhej! vad kul att du med ska på bröllop :) det är så mysigt! min klänning kommer från ellos o kostade 499 kr.. som hittat! den är svart och guldfärgad med påfågelsfjädersmönster.. den finns nog på deras hemsida fortfarande. love it! men ser att den faktiskt ser svartvit ut på bilden..

tack för de fina orden om vardagsrummet. jag blev faktiskt nöjd. sen blir det väl lite omflyttningar av småsaker som vanligt haha.. har lite svårt för tavlor och hänga saker på väggarna.. hatar när man vill flytta om o det blir hål, men sånt får man leva med!

stor kram sara

Lina sa...

Hej!
Kikar in för att se om de fanns nåt nytt...

Hoppas att du har/ hade de bra hos dina föräldrar och att bröllopet var lyckat! Här laddar vi för fullt för vårt eget! 9 dagar kvar!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

chokladblomma sa...

Hej! Håller bara på och kikar runt för att se hur det här med blogg fungerar..:) Ha det så gott så syns vi på måndag kväll!!!

Kram A

chokladblomma sa...

Tävlar hon fortfarande?
Jag red på jobbet i fredags och hade träningsvärk hela helgen! Ska bli kul ikväll! Det enda jag vet om betalningen är att de har ändrat månadsavgiften till att ht delas in i tre perioder=mindre administration.

Syns i kväll!

Kram A

Vit Spets sa...

Vilken gullig pappa du har som kommer för att göra er sällskap i bilen sådär! Han är rädd om er! Visst är det kul när räknaren tickar på för visst är man lite nyfiken allt :)
Rummet blev så ljust & fint - gillar flaggorna, byrån har vi i vårt sovrum!
Ha så bra i Skåne...
//Siv

Isabelles moster sa...

Hej hej. Ja det blev fint m väggordet faktiskt!
Ja, vi hade supertrevligt i går, m jag gick inte ut för jag hade ju barnen i dag på morgonen o de andra skulle på måndagsklubben o det kan kvitta kände jag. Så vi var ett par stycken som gick hem efter, så jag var inte ensam i allafall....
Hoppas vi kan dra på torsdag då!
Kram C

In my house sa...

Hej tjejen! de va längesen... :) Nämen du, va snällt sagt! dock behöver du ej va avis - när du själv bor i en liten dröm, juh!!! Älskar era golv,, de hade ja gärna haft i hela huset :(

Många kramar j

Anonym sa...

hejhej! jo jag tror att sängbordet finns i vitt. både sängen och borden är från hemnesserien, det finns även ett sängbord med skåp under.

hoppas allt är bra med dig. kram sara