fredag 28 mars 2008

Smakråd

Hej!

Äntligen FREDAG! Vi är precis som alla familjer som njuter av fredagar. Då myser vi lite extra med hemlagad pizza, glass och en massa tända ljus!
Till mig mamma väntar dessutom ett stort glas rött vin. Jag har längtat så efter 9 mån graviditet och 7 mån amning!!

Imorgon ska jag åka och jobba för första gången sen jag blev mammaledig. Ska försöka jobba lite extra på helgerna när jag känner för det. Jag jobbar som receptionist på ett SPA hotell.
Just nu känns det kul att komma tillbaka lite. Det blir väldigt mycket barn just nu. Eftersom min släkt bor 40 mil härifrån så är det inte så ofta som man lämnar bort barnen.

Nu är det så att idag har jag tänkt be om smakråd. Vi håller på att göra iordning Vilgots rum. Bilderna ser ni här under. Nu till mitt dilemma...vi ska ha furugolv. Men vi vet inte om vi ska vitlasera och sen mattlacka eller vitmåla dom helt.
På bilden med tapeten ser ni vårt golv i sovrummet som är laserat sen lackat. Men jag har fått för mig att det kanske tål mer om man vitmålat det. Vilket tycker ni blir mest hållbart och vilket tror ni blir finast i rummet? Tacksam för era åsikter!!!

Ha en mysig fredagskväll! Kram Jenny








4 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan

Kul att jobba lite igen. Jag ska jobba i kväll, bra pengar. Angående golvet tror jag att det blir ungefär lika hållbart vilket du väljer. Har du tänkt på att luta det, det är snyggt!
sara

Grodmamman sa...

Hej!
Du är har blivit flitig här på bloggen! Tur att du fick en liten spark av lilla mig!
Vad långt ni kommit i rummet. Kul även för mig att kunna följa arbetet när man inte hinner ut så ofta. Jag skulle nog välja samma golv som i ert sovrum. Dels tror jag att alla märken som blir syns mer på ett målat golv, dels blir det nog snyggare med samma golv på övervåningen. Så att det blir en "röd tråd" med vita väggar och samma golv.
Kram

Det lantliga hemmet sa...

Hej!

välkommen in i bloggvärlden, du ska veta att man blir väldigt beroende av att blogga och det är så himla kul att titta in hos alla andra man får så mycket inspiration!

underbart kök ni har fått och övriga husetblir nog alldeles underbart fint. Lycka till!

kramar karro

Smilla sa...

Jeg er svak for hvit- eller lys-gråmalte gulv i sånne rom. Lykke til med valget om du ikke allerede har bestemt deg.