måndag 31 mars 2008

Måndag!

Hej!

Idag är det jag som är sjuk. Eller redan igår blev jag sjuk på min födelsedag och allt. Men så är det.
Men i eftermiddags så kände jag mig piggare. Jag rider på måndags kvällar på ridskolan. Och nu när jag kände mig piggare så tänkte jag att jag åker nog och rider iallafall för det är ju hoppning. Men det skulle jag inte gjort..oj vad trött och orkeslös jag var. Det gick inte alls bra.
Sen känns det ju inte bättre när alla i min ridgrupp är SÅ duktiga på att rida. Det är en nivå 5 grupp. Skalan är mellan 1-5. Jag har dessutom haft uppehåll i 6 år så ni förstår nog hur jag känner mig!!! sen blir det ju inte bättre heller att jag hatar att vara "sämst" jag vill kunna lika bra som alla andra! Jag blir så frustrerad!

Men över till inredning. Tänkte visa min älsklingstavla som jag köpte för många år sen. Den är nog från SIA tror jag. Men jag tycker lika mycket om den fortfarande. Jag tycker att det är så svårt med konst. Jag tycker bäst om tavlor som är som denna. Alltså med en massa färg bara och helst inga motiv utan bara "blurr"!




Tänkte även visa vad som pryder mitt soffbord just nu. Köpte dessa mysiga lyktor Nublu (tror jag). Tycker att nät shopping är toppen. För häromkring finns det inga mysiga inrednings affärer! Har funderingar på en tripp till Klockargårde, Butik Unik och fyra Vindar...men vi får se.

Ha en underbar Dag! Kramar Jenny

5 kommentarer:

Det lantliga hemmet sa...

Hej igen! det tycker jag verkligen att du ska åka till dem affärerna och besöka dem.. ja det är inte roligt att bli sjuk men men så är livet! ja då förstår jag att du vill inreda ditt hem efter 2 år av renovering, här hemma har vi också rnoverat men vi behövde bara tapetsera, måla och lägga nya golv.

krya på dig och ha de gott
kramar karro

Sara sa...

hejsan

lyktorna var fina och fatet med. Hoppas att du känner dig bättre idag.
Sara

Gårdsromantik sa...

Vad mysigt att börja om och rida men det är kanske inte så lätt med ett långt uppehåll - få se om jag får tid till det någon gång.

Visst är det kul när man hittat en favorit som din tavla som håller länge.

Ta det nu lungt och krya på dig.

Kram Maud

fyra vindar sa...

tjingeling! gillar oxå "blurrtavlor" :) bäst. älskar hittepåord! o ditt blurr var förträffligt!!!
samlar nästan på såna bleckfat m öron som du visar, är så bra att ha till allt möjligt!
min butik ligger 2,5 mil utanför ljungby. planerar du en tripp till våra breddgrader o gillar antikt o loppis måste du även åka till östregårds antik o loppis! inte mkt som slår d tkr iaf jag. massor med "reservdelar"...;)
krya på dighälsningar från miss sophie

Ljuva ro sa...

Tack för kommentaren hos mig! Du är välkommen tillbaka! Va mycket fint du visar! Tråkigt att du blev sjuk på din födelsedag...